Ons verhaal

Ons Verhaal

Het verhaal van dit onafhankelijk familiebedrijf begint in 1967... Intussen is de kleine koffiebranderij van generatie op generatie, van moeder op dochter, in en rond Leuven uitgegroeid tot een begrip, dat geassocieerd wordt met kwaliteit en gastvrijheid.

ROM-koffie staat voor een totaalconcept, waarbij elke klant, of het nu gaat om een particulier, een bedrijf of een horecazaak, kan rekenen op koffie van uitstekende, ambachtelijke kwaliteit, maar ook op alles wat erbij hoort: servies, koekjes, pralines, suiker, melk,... en vanzelfsprekend onberispelijke service.

Ook het begrip 'tijd' maakt deel uit van het totaalconcept. Dit begint bij de productie: ROM koffie neemt de nodige tijd om de koffie langzaam en ambachtelijk te branden. Die vakkennis is in de loop der jaren opgebouwd, zodat de medewerkers perfect weten welk het juiste moment is om het branden te stoppen. Dan ontwikkelen de aroma’s zich optimaal en blijven ze behouden, terwijl bittere smaken geen kans krijgen. Langzaam en artisanaal gebrande koffie betekent ook dat de klanten de tijd moeten nemen om hem te zetten, dat ze tijd maken om ervan te genieten met hun gezelschap. Zo wordt elk koffiemoment een moment van gezelligheid en warmte dat mensen graag met elkaar delen. Om die passie over te brengen en te delen, nemen de mensen van ROM-koffie graag alle tijd.

Het oranje logo van ROM-koffie maakt ook deel uit van het totaalconcept. Oranje is een sterke kleur, die echter ook warmte en gezelligheid uitstraalt, en dat gaat automatisch gepaard met genieten. Het warme oranje staat ook voor vriendelijkheid en persoonlijke service.